Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
1980: Martin
Gore [1961/07/23], Andy Fletcher [1961/07/08] és Vince Clarke
[1961/07/03] létrehoznak egy triót 'Composition Of Sound' néven. Mivel
Vince nem igazán érzi magát kényelmesen az énekesi poszton, ezért új
'hangot' keresnek maguknak. David Gahan [1962/05/09] személyében
találják meg egy leendő együttes új frontemberét. Dave csatlakozik, és
új nevet választ egy francia divatmagazin alapján. Megszületik a
DEPECHE MODE. Az első élő fellépés a fiúk középiskolájában zajlik, a
basildoni St. Nicholas Comprehensive Schoolban, május 31-én. Az
együttes demó kazettákat küld szét, amelyek teljes érdektelenségre
találnak lemezkiadói körökben. A zenekar azonban rajongótáborra tesz
szert, és állandó fellépői lesznek a londoni The Bridgehouse nevű
kocsmának. Szeptemberben, első ízben vonul stúdióba az együttes, hogy
elkészítsen 3 számot. Köztük egy ABBA feldolgozást, és az alapokat
megteremtő 'Photographic'-ot. December 10-én, egy Bridgehouse koncerten
felfigyel az együttesre Daniel Miller, a Mute Records
tulajdonos-igazgatója. A Depeche Mode leszerződik a Mute-tal és Daniel
felvállalja a produceri feladatokat is.
1981: Februárban megjelenik -egy alternatív együttesek
gyűjteményes albumán- a PHOTOGRAPHIC. Az első nagy londoni, illetve
belvárosi fellépés február 14-én a The Rainbow-ban zajlik. A debütáló
kislemez, a DREAMING OF ME [57] bejut a Top 60-ba. Újabb koncertturné
indul, most már Anglia egész területén. /'New Life' Tour 1981/ A
júniusban megjelenő második kislemez, a NEW LIFE [11] már beverekszi
magát a Top 20-ba. Július 23-án, Martin 20. születésnapján, a londoni
The Victoria Venue-ban lezajlik az első igazán nagysikerű koncert.
Szintén július végén, a Depeche Mode első ízben külföldre megy
fellépni, Hollandiába. A várva-várt áttörést a harmadik kislemez, a
JUST CAN'T GET ENOUGH [8] hozza meg. Az együttes első Top 10-es
slágere! Valóságos mánia tör ki Anglia alternatív köreiben. Elindul a
'Speak & Spell' Tour 1981/82. Szeptember közepén megtartják az első
koncertet, amelyen több mint 2 ezer ember vesz részt. A fellépés után a
tagok felhagynak hétköznapi munkájukkal és a hivatásos zenészek
szakmáját választják. Október elején megjelenik a debütáló nagylemez, a
SPEAK & SPELL [10], az album, amely rögtön bejut a bűvös UK Top
10-be! Október végén elkezdődik az első hivatalos angliai turné. A 14
koncertből álló turné minden állomása teltházas koncert, két Londonban
tartott zárókoncerttel. A fellépések -ennek ellenére- rossz szájízzel
zajlanak, hiszen Vince már október közepén bejelenti kilépési
szándékát. Vince végül december 3-án szerepel utoljára együtt a
bandával. December 12-én hivatalosan is kiszáll. Eközben a nagylemez
Amerikában bejut a Top 20-ba [19.]! A zenekar bemutatkozó albumából
összesen 2 millió példányt adnak el.
1982: Vince, a dal- és szövegíró kiválása után, Martin veszi
kezébe a művészeti irányítást. Előveszi régi számait, és munkába
lendül. Újsághirdetés útján a zenekar új tagot keres. Alan Wilder
[1959/06/01] személyében meg is találja azt. Alant először csak
koncerteken alkalmazzák. Az új négyes első koncertjét január 16-án
adja. Szintén január végén adja az együttes első tengerentúli
fellépéseit, ezúttal két teltházas koncerttel New York városában.
Megjelenik a negyedik kislemez, a SEE YOU [6], amelyik egy újabb Top
10! Nem sokkal később kezdetét veszi a 'See You Tour 1982'. A második
hivatalos angliai turné befejező koncertjét a londoni Hammersmith
Odeonban adják, február végén. Ezután következik az első hivatalos
európai turné, többek között két madridi koncerttel. A soron következő
kislemez, a THE MEANING OF LOVE [12], az első hivatalos észak-amerikai
turnét reklámozza be. Az együttes gőzerővel dolgozik tovább. A korszak
harmadik kislemeze, a LEAVE IN SILENCE [18] már a második nagylemezt
harangozza be. A szeptemberben megjelenő A BROKEN FRAME [8]
nagylemezből már csupán előrendelésben elfogy félmillió példány.
Elindul az addigi legnagyobb koncertkörút, az 'A Broken Frame Tour
1982/83'. Az angliai turné két teltházas londoni Hammersmith Odeon
koncertben csúcsosodik ki. A turné kiszélesedik. Először Anglia, majd
Európa és nincs többé megállás.
1983: Alan Wilder oszlopos taggá válik. Január végén megjelenik
a következő kislemez, a GET THE BALANCE RIGHT [13]. Ez az együttes első
kislemeze, amely megjelenik Németországban és rögtön a Top 10-ben
végez. A turné folytatódik és Európa, majd az USA után az együttes
Távol-Keletre megy. Három tokyoi és két bangkoki koncert közben,
április 6-án Hong Kongban a Depeche Mode megéli az első nemzetközi
tömeghisztériát. A csapat második nagylemeze 1,5 millió példányban fogy
el, a borító pedig megnyeri az 'Év Legjobb Lemezborítója' díjat.
Júliusban megjelenik az EVERYTHING COUNTS [6], amely ismét bekerül a UK
Top 10-be! Ezzel a számmal a fiúk beírják magukat az örökké
hallhatatlan együttesek közé. Az augusztusban kiadott harmadik
nagylemez, a CONSTRUCTION TIME AGAIN [6] újabb előrelépés. Ipari
hangok, zajok és elmélyültebb hatás jellemzi az albumot. Alan Wilder
számai miatt egy kissé politikusabb megközelítéssel szemlélik az
együttest. Szeptemberben kezdetét veszi a 'Construction Time Again Tour
1983/84'. Az európai turné reklámozó kislemeze, egy az albumról
kimásolt szám, a LOVE, IN ITSELF [21]. Az angliai turné három teltházas
londoni Hammersmith Odeonbeli, az európai turné pedig három teltházas
hamburgi Musikhalle koncerttel zár. A harmadik albumból 3 millió darab
fogy.
1984: A nagy váltás éve. A turné Európában folytatódik. Az
együttes populáris vizekre evez azért, hogy jobban bejusson a világ
köztudatába, és már ott folytassa elkezdett egyéni világának tovább
formálását. Remek indulás ehhez a következő, márciusban kiadott
kislemez, a PEOPLE ARE PEOPLE [4]. Amerikában a szám a 13. helyig jut!
Ez a dal lett az együttes legnagyobb sikere 1990-ig. A szám három héten
keresztül vezeti a kislemez eladási listát Németországban, ahol több
mint félmillió példányt adnak el belőle. Martin és a felvételeket
készítő banda Berlinbe költözik. Martin szükségét érzi a
környezetváltozásnak, míg a banda egy fejlettebb, vagyis a
legfejlettebb stúdiót, a Hansa Studios-t választja. Amerikában
megjelenik egy félig-meddig kislemezes, gyűjteményes album, PEOPLE ARE
PEOPLE címmel, amelyből félmilliónál is több fogy. Június 2-án a csapat
fellép Ludwigshaffenben, egy fesztiválon, ahol is első ízben játszik 50
ezer ember előtt. A következő kislemez, a MASTER AND SERVANT [9]
szintén bejut a UK Top 10-be! A tény, hogy egy még kiadatlan
nagylemezről már két kislemez is Top 10-es, megismételhetetlen sikernek
látszik. Németországban a kislemez második helyezést ér el. A
szeptember végén megjelenő negyedik stúdió album, a SOME GREAT REWARD
[5] meghozza az eddigi legnagyobb sikert. Szeptemberben kezdetét veszi
az eddigi leghosszabb turné, a 'Some Great Reward Tour 1984/85'. Két
koncert Dublinban és kettő Birminghamben is. Az angliai turné négy,
azaz 4 teltházas, a londoni Hammersmith Odeonban adott koncerttel
zárul. Úgy tűnik az együttes elért a csúcsra. Az angliai turné végén
megjelenik egy, illetve két kimásolt szám a nagylemezről, a BLASPHEMOUS
RUMOURS / SOMEBODY [16] párosa ez. Az európai turné november közepén
veszi kezdetét.
1985: A turné folytatódik az 1985-ös év első felében is.
Márciusban zajlik az észak-amerikai szakasz, amely két koncerttel
csúcsosodik ki Los Angelesben, míg az áprilisi távol-keleti turnén
Tokyo ismét három koncertet kap. A banda negyedik albumából 3,5 millió
darabot értékesítenek. Április végén megjelenik a következő kislemez, a
SHAKE THE DISEASE [18]. Májusban kiadják az első hivatalos
videókazettát, amely egyben koncertvideó is /THE WORLD WE LIVE IN AND
LIVE IN HAMBURG/. Júliusban az együttes európai fesztiválokon lép fel.
Ekkor tarja első kelet-európai koncertjét a zenekar, méghozzá
Budapesten, Martin 24. születésnapján. A közel 4 ezres magyar rajongói
tömeg egyszerre köszönti fel. Szeptemberben megjelenik az IT'S CALLED A
HEART [18] kislemez. Októberben kiadják az első, klipeket tartalmazó
videókazettát SOME GREAT VIDEOS címen. Szintén októberben jelenik meg
az év stúdió albumát pótló, az első, kislemezes slágereket összefoglaló
album, a THE SINGLES 81>85 [6]. Amerikában CATCHING UP WITH DM címen
jelenik meg a gyűjteményes lemez. A válogatásokból 3,5 millió darabnál
is több kerül eladásra. Az elmúlt évek óriási, és viszonylagosan gyors
sikersorozata utáni hosszú koncertezés felőrli a bandát. Dave
eltávolodik a többiektől, Martin depresszióval küzd, melynek
folyamányaként, ekkor oszlik fel első ízben majdnem a Depeche Mode. Pár
hónap pihenés után azonban mégis stúdióba vonulnak.
1986: Az együttes komorabb hangzást kap és elkészíti hangulat-
és hatásvadász új stúdió albumát. Előlép provokáló kislemezével,
STRIPPED [15] címmel. A prűd amerikai közönség az eredetileg B-oldalra
szánt BUT NOT TONIGHT-ot kapja meg kislemezként. Ez az együttes első
filmzenéje is egyben! A márciusban megjelenő BLACK CELEBRATION [4]
nagylemez meghozza az eddigi legnagyobb sikert. Az albumról kimásolt,
áprilisi kislemez egy Martin által énekelt ballada, az A QUESTION OF
LUST [28]. Áprilisban elindul a korszak turnéja 'Black Celebration Tour
1986' címet viselve. Az áprilisi, angliai turné két Londonban, a
Wembley Arenaban tartott koncerttel zárul. Természetesen a már
megszokott két birminghami koncert sem marad ki. Májusban, az európai
turné alatt, két egymást követő este tartanak koncertet a párizsi
Bercy-ben és a hamburgi Sporthalléban is. A júniusi, amerikai turné
folyamán két koncertet adnak Philadelphiaban, három egymást követő
napon lépnek fel a New York-i Radio City Music Hallban, dupla koncert
adnak Torontoban és három Los Angeles-i koncerttel zárják a turné ezen
szakaszát. Júliusban jön Japán, majd augusztusban az immár szokásos
európai fesztivál jellegű fellépések zajlanak. Augusztusban jelenik meg
az album harmadik kislemeze, az A QUESTION OF TIME [17]. Az együttes
klipjeit a következő 10 évben Anton Corbijn rendezi, erősebb vizuális
hatást adva ezzel a bandának. Anton közel 20 klipet rendez az
együttesnek. A nagylemez eladási szintje megközelíti a bűvös 4 millió
példányt. Alan Wilder szóló lemezzel próbálkozik, álnév alatt. Az álnév
RECOIL, az augusztusban megjelenő középlemez címe pedig 1+2.
1987: Újabb nagy váltás éve. Az együttes új vizekre evez és
producert vált. A Daniel Miller / Gareth Jones páros helyét Dave
Bascombe veszi át. Az év elejét a zenekar különböző stúdiókban tölti.
Az új album Franciaországban, Dániában és Angliában készül. A felvételi
stúdiók váltogatása leginkább Martin számára kedvező. Tökéletesedik a
hangzás. Előkerül a gitár és mindenki számára zeneileg foghatóbb,
populáris album készül. Az áprilisban megjelenő kislemez, a STRANGELOVE
[16] egészen nyár végéig a dancefloor elnyűhetetlen sláger száma marad.
Augusztusban jelenik meg a következő kislemez, a NEVER LET ME DOWN
AGAIN [22]. Németországban mindkét kislemez No.2 lesz. A szeptemberben
megjelenő, aktuális stúdió album, a MUSIC FOR THE MASSES [10]
valósággal megbukik Angliában. Az együttes számait folyamatosan
negatívan preferáló BBC nem játsza a DM számokat. Az együttes ezért,
szokatlanul ugyan, de nem Angliában kezdi meg az aktuális 'Music For
The Masses Tour 1987/88'-at. Az októberben kezdődő európai turné három
teltházas párizsi Bercy koncerttel zár! A decemberi, észak-amerikai
szakaszban két Los Angeles-i Forum koncertet és egy csurig telt házas,
diadalmas New York-i Madison Square Garden koncertet adnak. A december
végén megjelenő újabb kislemez, a BEHIND THE WHEEL [21] b-oldalára a
híres ROUTE 66 című szám feldolgozását teszik fel. Amerikában mindkét
kislemez Top 70-be jut.
1988: A turné folytatódik. Januárban zajlik az angliai szakasz.
Rögtön az elején két teltházas koncerttel kezdenek Londonban, a Wembley
Arenaban. A turné közben megjelenik Alan, vagyis RECOIL második albuma,
a 3+4 HYDROLOGY. Februárban és márciusban zajlik a turné második
európai szakasza. Két koncert Hamburgban, Koppenhágában és Budapesten
is. A koncertezés közben megjelenik egy, az albumhoz tartozó
videókiadvány, STRANGE címmel. A kazettán található klipeket kivétel
nélkül Anton Corbijn jegyzi. Áprilisban zajlik a Japán turné, dupla
koncerttel Tokyoban. Májusban veszi kezdetét az amerikai turné második
szakasza. A hónap közepén jelenteti meg az együttes az aktuális album
negyedik kislemezét, a LITTLE 15 [60] címűt. Ezidáig csak három
kislemezt adott ki albumonként az együttes, de a körülmények hatására
most változtat ezen. Mivel a BBC nem játsza számait, ezért úgy dönt, a
kislemezt nem Angliában, hanem Franciaországban jelenteti meg. A
rajongók olyan nagy mennyiségben vásárolják meg a kislemezt, hogy az,
az angol lista 60. helyéig jut. Ezt pedig még egyetlen egy külföldi,
vagyis import lemez sem tudta megcsinálni addig a pillanatig. A Depeche
Mode történelmet ír. Közben javában megy a turné a tengerentúlon. Olyan
előzenekarok játszanak a fiúk előtt, mint például az OMD vagy az
Electronic. Az együttes a turné közben filmet forgat, és abban egy
csapat rajongót szerepeltet, akik a fiúkat egy busszal kísérik
állomásról-állomásra. Két koncertet adnak San Francisco térségében,
Portlandben és New Yorkban is. A turné június 18-án zárul. A záró
előadást, a 101. koncertet, Concert For The Masses néven a Los
Angeles-i Pasadenaban tartják egy saját rizikóra kibérelt rögby pályán,
a Rose Bowlban közel 70 ezer rajongó előtt. Az Európában, vagyis főként
Angliában ért csalódás, majd az Amerikában fogadó diadalmenet változást
hoz. A Depeche Mode érdeklődését mind zeneileg, mind pedig személyileg
Amerikára összpontosítja. Az együttes innentől USA-koncentrált lesz.
Kiadja csak és kizárólag az USA-ban a STRANGELOVE [50] újrakevert
kislemezt, a pihenő időszakban, szeptemberben. A kislemez bejut az US
Top 50-be, amelyre eddig csak 1984-ben volt példa. Az album túllépi a 4
milliós eladási szintet. Az év utolsó hónapjai a turnén rögzített film
vágásával és az élő koncertanyag mixelésével telnek.
1989: Februárban lát napvilágot a nagy '83-as sláger, az
EVERYTHING COUNTS [22] koncert változata. A '88-as zárófellépésről
készült dupla koncertalbum és film márciusban jelenik meg 101 [5]
címmel. Az album bejut az amerikai Top 20-ba, vagyis eljut a 15.
helyig, megelőzvén ezzel az addigi egyetlen Depeche Mode US Top 20
albumot, a 'Speak & Spell'-t. Érdekes mementó, hogy maga a 'Music
For The Masses' stúdió album csak a 35. helyig jut, míg a hozzá tartozó
koncertalbum bejut a Top 20-ba is. Amerika 1981 és 1984 után ismét
felfedezi az együttest. A mozi- és videófilm rendezője a legendás D.A.
Pennebaker, míg a koncertalbum mixelését Alan Moulder végzi. A majd két
órás filmet rekord ideig, fél évig játszák a mozik. A koncertalbumból
2,5 millió példányt adnak el. A nyár folyamán stúdióba vonulnak a fiúk.
A csendet először Martin COUNTERFEIT [51] albuma töri meg. A
középlemezen 6 feldolgozás szám található, mintegy tiszteletadásként az
eredeti szerzőknek. Az együttes új, augusztusban megjelenő kislemeze, a
PERSONAL JESUS [13] erősen gitárorientált zenéjével lepi meg a
tömegeket. A siker óriási Amerikában és a 'People Are People' óta
először, egy újabb Top 30-as sláger születik a 28. helyen. A kislemez
hihetetlen mennyiségben fogy és a kiadás hetében még Madonna, illetve
Prince csúcstartó kislemezeit is megelőzi az eladási listákon. A
Depeche Mode ismét történelmet ír, hiszen ez a kislemez lesz a Warner
Brothers valaha eladott legnagyobb példányszámú kislemeze. (Félmillió
db csak az USA-ban.) A kislemez eladása világviszonylatban meghaladja
az egymillió példányt! Az új album felvételei tovább folynak. Ezúttal
Olaszországban, Dániában és Angliában készül a lemez. A produceri
feladatokat Flood látja el. A mixelést Francois Kevorkian, illetve
Steve Lyon végzi. Kemény hangzású album készül. Olyan album, amelynek
készítésében nagy szerepet kap a tökéletes stúdiózenész, Alan Wilder.
1990: Februárban jelenik meg a legújabb kislemez, az ENJOY THE
SILENCE [6]. A hangzás ismét gitárral van kialakítva, és a szám siker a
tengerentúlon [is]. Amerikában meghozza az együttes számára a mindmáig
legsikeresebb 8. helyezést. A siker azonban óriási az európai
kontinensen is. 1984 óta, vagyis 6 év után ismét Depeche Mode szám a UK
Top 10-ben! Németországban No.2 lesz a kislemez. A dalból több mint
egymillió példányt értékesítenek világszerte! A márciusban kiadott új
nagylemez már Amerikában és Európában is egyszerre tör a csúcsra. A
VIOLATOR [2] szenzációs siker. A megjelenés napján, Los Angelesben,
több mint 17 ezer ember gyűlik össze a meghirdetett dedikálásra. A
városban közel 6 órán át teljesen leáll a forgalom a 15 háztömbnyi
várakozó ember miatt. A dedikálás megkezdése után fél órával kitör az
őrület és a bandát ki kell menekíteni a lemezboltból. A Depeche Mode
ismét történelmet ír. Az album 7. lesz Amerikában. Május elején adják
ki a POLICY OF TRUTH [16] kislemezt, amely Amerikában is jól szerepel
és a 15. helyig jut. A Depeche Mode ezzel megalkotja legsikeresebb
albumát, amelyről 3 kislemez lesz US Top 30. Május hónap végén
Amerikában veszi kezdetét a 'World Violation Tour 1990'. Az USA Tour
májustól augusztusig tart. Dupla koncertet tartanak Mansfieldben,
Philadelphaban, New York városában, Detroitban, Chicagoban, Houstonban,
Dallasban, Denverben és San Franciscoban. Tripla koncertre kerül sor
San Diegoban és Los Angeles-ben is. A Giants Stadium New York városában
42 ezer embert fogad. A Dodgers Stadiumban két nap alatt 96 ezer
rajongónak játszanak Los Angelesben. Lezajlik az első ausztráliai
koncert, majd a turné Japánban folytatódik, kötelező dupla koncerttel
Tokyoban. Szeptember közepén jelenik meg az újabb, negyedik kislemez, a
WORLD IN MY EYES [17]. Szintén szeptemberben veszi kezdetét az európai
turné. Az együttes két koncertet ad Dortmundban és Koppenhágában,
hármat a párizsi Bercyben, megint kettőt Hamburgban, Berlinben és
Bordeauxban. Novemberben kezdődik el az angliai turné három, a londoni
Wembley Arénában tartott koncerttel. A turné három teltházas
birminghami koncerttel zárul. Év végén megjelenik az aktuális
videókazetta, a STRANGE TOO, amely ismét Anton Corbijnhoz fűződik. Az
együttes a 'World Violation Tour 1990' alatt több mint 1,2 millió
rajongónak játszik élőben. A turné 88 állomás után leáll. Pénzügyi okok
miatt lemondják a decemberre tervezett Kelet-Európai fellépéseket,
illetve néhány koncertet Honk Kong-ban és Szingapúrban.
1991: Az 'Enjoy The Silence' nyeri az 1990-es év legjobb dala
díját. (BRIT Award for Best Single 1990). Sőt, a videóklip Grammy
jelölést is kap. A 'Violator' nagylemezből több mint 7,5 millió
példányt értékesítenek. Az együttes az év első felében stúdióba vonul
és elkészíti filmes betétdalát, a DEATH'S DOOR-t. A szám Wim Wenders:
'Until The End Of The World' című filmjéhez készül. Májusban a Depeche
Mode megkezdi legelső pihenő évét, 11 év munka után. Alan Wilder
először produceri feladatokba fog és elkészíti a Nitzer Ebb együttes
'Ebb Head' című albumát, majd harmadik szóló albuma elkészítésébe kezd.
Októberben Martin kitünteti az USA ASCAP (The American Society for
Composers, Authors and Publishers). Az 'Enjoy The Silence' és a 'Policy
Of Truth' számok lesznek 1990-ben a legtöbbet játszott rádiós dalok
Amerikában. Az év vége felé megjelenik újra az összes Depeche Mode
kislemez, de ezúttal 3 CD Box [doboz] formájában. Japánban X1 és X2
néven megjelenik 4-4, remix és live válogatásokból készült CD. A CD-k
tartalmát Alan válogatja össze.
1992: Március elején kerül a boltokba Alan 'recoil' Wilder
harmadik szóló lemezét beharangozó, első szóló kislemeze, a Nitzer Ebb
énekese által énekelt feldolgozás szám a FAITH HEALER. Áprilisban
követi az album, vagyis a 5+6 BLOODLINE. Az albumon instrumentális és
énekelt számok is találhatók. Énekel többek közt Douglas McCarthy a
Nitzer Ebb-ből, Toni Holiday a Curve-ből és Moby is. Májusban, egy
teljes pihenő év után megint összejön a csapat. Dave a pihenő időszak
alatt nagy mértékben a kábítószer rabjává lesz. Angliából Los Angelesbe
költözik. Kábítószer függősége még a 'World Violation Tour' során
alakul ki. Ezen időszakban még titkolja a zenekar a problémát, de az
évek során rájönnek, hogy a későbbi bajok innen gyökereznek. Az új
album Spanyolországban, Németországban és Angliában készül. Az együttes
első ízben használ eseti, vagyis stúdió session zenészeket. Vonósok,
kürt, gospel kórus és dobok is szerepelnek az új lemezen. Az együttes
'ál-rock' albuma az év végére készül el. A producer ismét Flood. A
mixer Mark Stent.
1993: Az év elején egy merőben új Depeche Mode tér
vissza. Habár Dave már 1991-óta növeszti haját és a megelőző két évben
már komoly drog problémái vannak, a nagyközönség csak most szembesül a
csontsovány, agyontetovált és Jézus formára növesztett hajú
frontemberrel. A banda végleg vált. Elhagyja a tini-csapat szférát, a
'kocka' frizura imázst, és az egyszerű mondanivalójú számokat is. Az új
anyag fő mondanivalója a vallás köré épül. A februárban kiadott első
kislemez, az I FEEL YOU [8] egy újabb TOP 10-es eredményt hoz! A szám
Amerikában bejut Top 40-be, és a 37. helyen végez. Március közepén az
együttes megrendezi a zenetörténelem első, műholdas összeköttetés útján
lebonyolított rajongói találkozóval egybekötött album 'előhallgatást'.
A világ szinte összes országából csatlakozó rajongók 'on-line'
kérdezhetnek az együttes tagjaitól. A hónap végén jelenik meg az
együttes 'ál-rock' nagylemeze, a SONGS OF FAITH AND DEVOTION [1]. Az új
nagylemez minden várakozáson felüli eredményt produkál. Megszületik a
Depeche Mode legelső Number 1. albuma! A lemez Amerikában is rögtön a
Billboard lista első helyére kerül. Az együttes ismét történelmet ír. A
következő kislemez, a WALKING IN MY SHOES [14]. A szám Amerikában bejut
a Top 70-be, és a 69. helyen végez. A kiadvány az eddigi leghosszabb
turné, a 'Devotional Tour 1993/94' kezdő, európai szakaszának
reklámozója. A turné ezen szakasza során két koncertet adnak
Brüsszelben, Dortmundban és Párizsban is. Az első európai szakasz az
addigi legnagyobb nézettségű angliai koncerttel zár, Londonban. A
Depeche Mode több mint 36 ezer embernek játszik. A szeptemberben
megjelenő, harmadik kislemez, CONDEMNATION [9] egy újabb TOP 10-es
sláger lesz! Ez már két UK Top 10-et jelent egy ugyanazon albumról. Ez
utoljára 1984-ben fordult elő. Szintén szeptemberben indul a turné
amerikai szakasza. Az együttes megtartja első internetes rajongói
találkozóját. Az Észak-Amerika-i turné során két koncertet adnak New
York városában, Houstonban, Dallasban, Detroitban, Chicagoban és öt,
azaz 5 zárót Los Angelesben. November végén lát napvilágot a turné
során filmre rögzített 'áhitatos varázs', a DEVOTIONAL [8]
koncertvideó. Az együttes december elején -első ízben- két koncertet ad
Mexico City-ben. Szintén a hónap elején jelenik meg a stúdió album
koncert változata, SONGS OF FAITH AND DEVOTION LIVE [46] címmel. A live
album Alan Wilder és Steve Lyon újrakevert 'élő' változatait
tartalmazza. A decemberi angliai turné 20-án zárul egy teltházas
Wembley Arenában tartott koncerttel.
1994: Január elején jelenik meg az album negyedik kislemeze, az
IN YOUR ROOM [8]. A szintén Top 10-es szám ismeretlen magasságokba
emeli a bandát, hiszen a Number 1. album négy kislemezéből három UK Top
10-es lesz. Az 'I Feel You' jelölést kap a legjobb klip kategóriában.
(BRIT Award for Best Video 1993). A turné ezeddig ismeretlen
területeken folytatódik. A világ ezen, a Depeche Mode által még
felfedezetlen régióiban új koncert dalmenettel megy a csapat. A
dallistát Alan állítja össze, a turné neve 'Exotic / Summer Tour 1994'
lesz. Februárban veszi kezdetét a turné Dél-Afrika területein. Hét,
azaz 7 egymás utáni koncertet adnak Johannesburgban és kettőt Cape
Town-ban, vagyis Fokvárosban. Márciusban jön Távol-Kelet. Az első igazi
ausztráliai turné, majd két-két koncert Manilaban [Fülöp-Szigetek] és
Honoluluban [Hawaii]. Március végén Andy felhagy a turnéval és
hazautazik Angliába. Fletch idegösszeroppanás miatt marad távol a
koncertektől, Alan egyre inkább elsodródik a többiektől. Martin
kezdődő, alkohol okozta bántalmaktól szenved, míg Dave súlyos
drogfüggőségbe esik. A talán szükségtelenül hosszú koncertkörút, amely
közel 14 hónapon át tart, felőrli és megosztja a bandát. A turné
további részében Andy-t a színpadon Daryl Bamonte, személyi asszisztens
pótolja. Áprilisban lezajlik az első Dél-Amerikában tartott turné, két
Sao Pauloban tartott kezdőkoncerttel. Az Észak-Amerikai szakasz május
elejétől július elejéig tart. Két New York-i és két Detroit-i
koncerttel. A Depeche Mode július 8-án fejezi be a 157 koncertből álló
turnét Indianapolisban. Az együttes a 'Devotional / Exotic / Summer
Tour 1993-94' alatt közel 2 millió rajongónak játszik élőben. A hosszú,
végletekig tartó és teljesen kimerítő menetelés után a Depeche Mode
megkezdi történelme során a második pihenő évet. A 'Songs Of Faith And
Devotion' stúdió albumból 4,5 milliót, míg a 'Live' változatból további
félmillió példányt értékesítenek.
1995: Az
együttes szűk egy év pihenő után ismét összejön. Alan Wilder azonban
május 25-én bejelenti, hogy 'a felgyülemlett meg nem értés és a
munkában, illetve személyes kapcsolatokban jelentkező leküzdhetetlen
ellentétek miatt' kiválik a bandából. Nemsokkal Alan bejelentése után,
aki 13 év közös munka elteltével hagyja ott a bandát az immáron 3 tagú
Depeche Mode bejelenti, hogy tovább folytatja a zenélést. Június után
tovább folytatódik a most már 'kényszer-pihenőnek' minősülő szünet.
Dave drog és családi problémái egyre súlyosabbak lesznek, augusztus
18-án öngyilkosságot követ el. Dave felvágja ereit. A gyorsan érkező
segítség megmenti őt. A tagok eltávolodnak egymástól. Év végén azonban
mégis elkezdődik a munka.
1996: Az év nagy része stúdiózással telik. A felvételek
Londonban, New York városában és Los Angelesben zajlanak. Május 28-án
Dave újra az újságok címlapjára kerül. Az énekes drog függősége majdnem
végzetes, halálos hibát okoz. Dave túladagolja magát. Az ismételten
gyors orvosi beavatkozás megmenti David-et, habár 2 teljes percig beáll
a klinikai halál állapota. A nyár rehabilitációval és egy nagyobb
lélegzetvételű felvételi szünettel telik. Szeptemberben azonban újra
kezdődik a munka. Dave megtisztul, az együttes újra összeáll, és az év
végefelé lassan elkészül az új zenei anyag. Az album producere ezúttal
Tim Simenon. Több stúdiózenész is segédkezik az album elkészítésében. A
lemez főbb mondanivalója a végzet témakörére összpontosít. Az album,
ezúttal inkább elektromos hangszerekkel készül - vissza az alapokhoz. A
felvételek decemberben zárulnak.
1997: Február elején jelenik meg az alapító trió legújabb
kislemeze, a BARREL OF A GUN [4]. A szám meghozza az eddigi legnagyobb
angliai sikert. Váratlan fordulat az együttes életében. Az általuk
'nehezen emészthetőnek' titulált szám átütő sikert hoz - mégpedig
Angliában! A szám Amerikában bejut a Top 50-be, és a 47. helyen végez.
Március végén megjelenik a második kislemez, az IT'S NO GOOD [5]. Két
különböző stílusú és hangzású szám. Két UK Top 5, méghozzá egymás után!
A Depeche Mode sikeresebb mint valaha. A dal Amerikában bejut a Top
40-be, és a 38. helyen végez. Az együttes bejelenti, hogy Dave
egészségi állapotára való tekintettel ezúttal nem mennek turnéra. Az új
album, az ULTRA [1] április közepén jelenik meg. Egy újabb No. 1.
album! A megjelenést két kisebb 'bemutató jellegű' koncert kíséri. Az
'Ultra Launch Party'-k Londonban és Los Angelesben kerülnek
megrendezésre április/május-ban. Az album harmadik kislemeze a HOME
[23], egy Martin által énekelt ballada. A 'Somebody' és az 'A Question
Of Lust' után újabb Martin örökség születik. Október végén érkezik a
negyedik kislemez, a USELESS [28]. Amerikában dupla A-oldalas kislemezt
adnak ki, HOME / USELESS [88] amely bejut a Top 100-ba. A nagylemez
eladási példányszáma meghaladja a 3 milliót - méghozzá koncertturné
nélkül! Az együttes belép a zeneipar 'nagy öregei' közé és nem utolsó
sorban bebizonyítja, hogy a zenei 'agytröszt', azaz Alan Wilder nélkül
is életképes. Alan idő közben tovább alkot, és az év végére új RECOIL
anyag születik. A DRIFTING kislemez harangozza be az októberi UNSOUND
METHODS albumot. A nagylemezen többek között Douglas McCarthy, Siobhan
Lynch, Maggie Estep és Hildia Cambell is közreműködik. A számokat Alan
és felesége, Hepzibah Sessa alakítják ki és teszik ezzel
hátborzongatóvá.
1998: Alan Wildernek márciusban újabb, méghozzá dupla kislemeze
jelenik meg az albumról. A STALKER / MISSING PIECE páros. Áprilistól
viszont újra munkába lendül az együttes is. A nyár nagy része
stúdiózással és előkészületekkel telik. Szeptemberben napvilágot lát az
ONLY WHEN I LOSE MYSELF [17] kislemez, amely három új dalt tartalmaz.
Németországban No.2 helyen végez a kiadvány, míg Amerikában bejut a Top
70-be, és a 61. helyen végez. A tulajdonképpeni ep eladása meghaladja a
félmillió példányt. Négy év után újra turnézni indul a banda. A 'The
Singles 86>98 Tour 1998' szeptemberben veszi kezdetét Európában. A
turné ezeddig ismeretlen területekre is eljut... Észtország,
Lettország, Oroszország és Finnország ízelítőt kap. Az együttes
történetének második, kislemezes gyűjteményt tartalmazó dupla albuma, a
THE SINGLES 86>98 [5] szeptember végén kerül kiadásra. Az európai
turné alkalmával két koncertet ad a banda Berlinben, Londonban és
Kölnben is. Az amerikai turné októberben indul két koncerttel a Madison
Square Gardenben, New York városában.
A turné ezen szakaszán két koncertet adnak Chicagoban és az immáron
szokásos 5 befejezőt Los Angelesben. A gyűjteményes album
kiegészítéseképpen megjelenik a VIDEOS 86>98 videókazetta. A dupla
válogatás albumból 2,5 millió példány kerül értékesítésre, a borító
pedig megnyeri az 'Év Lemezborítója Díjat'.
1999: Pihenőév az együttes történetében. Immáron a harmadik. A
Depeche Mode közel két évtizedes munkássága szolgál alkalmul arra, hogy
Martin szövegírói életműdíjat vegyen át május végén. A nemzetközi
elismerés, amelyet a Brit Akadémia ad át zeneszerzőknek és
szövegíróknak, a szakma legnagyobb elismerésének számít (International
Achievement: British Academy Of Composers & Songwriters - Ivor
Novello Award). A 19. születésnap alkalmából a Depeche Mode a Los
Angeles-i independent rádió 'No.1 band of all time' díját is megkapja.
A fiúk számot vetnek az eltelt közel 20 esztendővel, és mérlegre teszik
a jövőt. Az év végén Martin megkezdi a dalírási periódust.
2000: A pre-production munkálatokban ezúttal Paul Freegard és
Gareth Jones van Martin segítségére. Márciusban napvilágot lát a VIDEOS
86>98 DVD. Közben Alan Wilder, vagyis RECOIL is aktivizálódik. A
márciusban megjelenő LIQUID nagylemez közreműködői között megtalálható
Nicole Blackman, Samantha Coerbell és Diamanda Galás is. Az áprilisban
kimásolt kislemez címe STRANGE HOURS. A Depeche Mode áprilisban
rögzíteni kezdi az új album számait. Az album Londonban, New York
városában és Los Angelesben készül. Az új anyag zenei producere Mark
Bell, az LFO elektronikus pop duó tagja. Májusban, az együttes 20.
születésnapja apropóján, a csapat szigorúan titkos, írásbeli szerződést
köt a Mute Records-al további 2 stúdió albumra, amelyeknek legkésőbb
2005 végéig kell megjelenniük. A szeptemberben megjelenő második RECOIL
kislemez, a JEZEBEL felhelyezi a koronát alkotója fejére. A Depeche
Mode új albumának felvételi periódusa novemberben zárul. A mix asztal
mögé ezúttal Steve Fitzmaurice ül. A mixelés átnyúlik a következő évre.
2001: A mixing, illetve a masterelési munkák január végén
zárulnak. A lemez a digitális technológia alkalmazásának alapalbuma
lesz. Az együttes weboldala megnyeri a MidemNet Awards No.1 helyezését.
(Best Artist Web Site 2000). Február közepén -promóteri visszaélés
következtében- az új album kikerül az Internetre, hatalmas kárt okozva
ezzel a zenekarnak. Ennek ellenére, az április végén megjelenő DREAM ON
[6] kislemez újabb UK Top 10 sláger. A szám Németországban az eladási
lista élére tör, amelyre eddig csak az 1984-ben kiadott 'People Are
People' volt képes. Amerikában bejut a Top 100-ba, és a 85. helyen
végez. Az együttes tizedik stúdió albuma, az EXCITER [9] május közepén
jelenik meg. Az album ugyan bejut mind a UK[9], mind pedig az USA[8]
Top 10-be, de a 3 hónapos Internet-leak miatt elég rosszul szerepel a
slágerlistákon. A megjelenést egy kisebb, bemutató jellegű koncert
kíséri, az 'Exciter Launch Party'-ra június elején kerül sor Los
Angelesben. Az 'Exciter Tour 2001' június közepén veszi kezdetét
Amerikában. A július végén megjelenő I FEEL LOVED [12] kislemez a turné
ezen szakaszát hivatott reklámozni. A b-oldalra a DIRT című The Stooges
szám feldolgozását teszik fel. Az amerikai turnén három koncertet adnak
New Yorkban és két-két zárót a Los Angeles-i Staples Centerben, illetve
az Arrowhead Pondban. Augusztus végén veszi kezdetét az európai turné.
A turné ezúttal is felfedez néhány eddig érintetlen országot. Litvánia,
Törökország és Horvátország bekerül a turné-körbe. Szeptember elején
jelenik meg a THE SINGLES 81>98 tripla album, amely a két
gyűjteményes albumot díszdobozban prezentálja. Az európai turné
alkalmával két-két koncertet adnak Berlinben, Kölnben, Münchenben,
Párizsban és Londonban. Hamburgban 68 ezer, míg Lipcsében 72 ezer ember
előtt játszik a csapat. A turné befejeztével, november elején jelenik
meg az album harmadik kislemeze a FREELOVE [19]. A turnézárást követően
-karitatív céllal- árverési kalapács alá kerül Martin 'angyali' koncert
ruhája és a turnén használt szintetizátora.
2002: Januárban két Grammy jelölést is kap az 'I Feel Loved'. A
dalt a 'Legjobb Tánczene' és a 'Legjobb Remix' kategóriákban jelölik.
Február közepén kerül boltokba a GOODNIGHT LOVERS 4-számos kislemez.
Május elején Daniel Miller aláírja a Mute Records eladásáról szóló
szerződést. A vevő az EMI Music. Daniel még további 4 évig, vagyis 2006
májusáig látja el az ügyvezetői teendőket. Május végén jelenik meg a
turné során filmre rögzített ONE NIGHT IN PARIS koncert felvétel,
amelynek rövidített változatát néhány televíziós kábelháztartás már
március óta vetíti. Az 'Exciter' album eladása eléri a 2 milliós
példányszámot. Júniusban megalapítja saját lemezkiadóját Andy, a kiadó
a 'Toast Hawaii' nevet kapja, az első szerződtetett együttes a CLIENT.
A nyár folyamán Martin és Dave is elkezd dolgozni saját szóló albumán.
Augusztusban a koncertszervező szakma az együttesnek ítéli a
'Legbarátságosabb Művész' díjat, míg a 'Legkezelhetőbb Menedzser' díját
Jonathan Kessler kapja (Arthur Award). Közben a ONE NIGHT IN PARIS
DVD-kiadvány elnyeri a 'Legjobb Koncertfelvétel' / 'Legjobb
Dokumentumfilm' díját a Popkomm Music Fesztiválon. Szeptemberben
megszűnik a Hivatalos DM Rajongói Klub (The DM FC), amely a BONG
Magazine kiadója volt hosszú éveken keresztül. Szerepét, az immáron 5
éve működő hivatalos weboldal veszi át. Októberben zenei életmű
elismerésben részesül a csapat, amelyet a Q Magazine ad át egy
úgynevezett Zenei Innovációs Díj formájában (Q Innovation Award).
Novemberben megjelenik a VIDEOS 86>98+ bővített, DVD változata.
2003: Április közepén jelenik meg Martin első szóló kislemeze, a
STARDUST [44], amely a hónap végén megjelenő COUNTERFEIT2 [102],
feldolgozás dalokat tartalmazó albumot hívatott beharangozni. Az album
társ-producerei Andrew Phillpott és Paul Freegard. Martin egy 2 hetes
mini-turnéval ('Counterfeit2 Launch Parties 2003') promótálja szóló
albumát, amelynek keretében fellép Stockholmban, Kölnben, Hamburgban,
Párizsban, Milánóban, Londonban és Los Angelesben. A mini-tour két
teltházas Los Angeles-i koncerttel zár május elején. Május közepén
jelenik meg Dave első szóló kislemeze, a DIRTY STICKY FLOORS [18]. A
meglepetés UK Top 20 a június elején megjelenő PAPER MONSTERS [36]
albumot harangozza be. Dave bemutatkozó szóló albumának társszerzője
Knox Chandler, producere Ken Thomas. A 'Paper Monster Tour 2003' június
elején veszi kezdetét Európában. Dave főként nagyobb európai
fesztiválokon lép fel, de tucatnyi önálló koncertet is ad. Két-két
koncertet ad Párizsban és Londonban. Dave július elején leszerződik a
Universal Music Publishinghez. A turné amerikai szakasza július közepén
veszi kezdetét és két teltházas Los Angeles-i koncerttel zár augusztus
végén. Augusztus közepén jelenik meg a második Dave Gahan kislemez, az
I NEED YOU [27]. Október közepén piacra kerül a 101 DVD változata. A
Dave albumról kimásolt harmadik kislemez, a BOTTLE LIVING / HOLD ON
[36] párosa október végén lát napvilágot, és ezzel kezdetét veszi az
európai turné második szakasza. A szükségtelenül bevállalt,
meghosszabbított turné érdektelenségre talál, így a spanyolországi
szakasz nyitófellépése elmarad. A Dave Gahan koncerteken prezentált
Depeche Mode számok előadásának módja soha nem tapasztalt szinten
megosztja a rajongói tábort. Dave turné közben tett nyilatkozatai és a
sokak által vitatott előadásmód csalódottá teszi a rajongókat. A szóló
album megbukik, alig 100 ezer darab talál csak gazdára. November
közepén jelenik meg Martin LOVERMAN2+ középlemeze, amely bonuszként egy
5 számos live DVD-t tartalmaz. A hónap végén kerül a slágerlistákra
Johnny Cash PERSONAL JESUS feldolgozás, amely a Nine Inch Nails HURT
feldolgozásával együtt jelenik meg, és poszthumusz meghozza Cash
számára az első Top 40-es kislemez sikert 1976-óta.
2004: Január végén megjelenik a 101 SACD változata. Február
elején Dave az A LITTLE PIECE DDS kislemezével promótálja a március
elején megjelenő LIVE MONSTERS koncert DVD-t. A rajongók bojkottja
miatt a kiadvány megbukik. Március végén újra megjelenik az összes régi
Depeche Mode kislemez, de ezúttal a 3 CD Box-ot kiegészíti további 3
doboz (CD Box Set 1-6.) A CD-k tartalmát Daniel Miller válogatja össze.
A 4, 5 és 6 dobozok CD-i újra-masterelésen esnek át. Júniusban az
amerikai Warner Bros. szerződést bont az együttessel. Szeptember végén
jelenik meg a DEVOTIONAL DVD változata. Október közepén kerül a
boltokba az ENJOY THE SILENCE 04 [7] változat, amely remixet Mike
Shinoda (Linkin Park) jegyzi. A kislemez a hónap végén megjelenő
REMIXES 81...04 [24] tripla remix albumot hivatott beharangozni. Az
Interneten keresztül hozzáférhető 4. bonus disc tartalmát is beleértve,
a remix-album számait Daniel Miller válogatja össze. A lemezből több
mint 1 millió példányt adnak el. Martin novemberre elkészül az új album
számainak döntő többségével. A felvételek kezdetéig DJ fellépéseket
vállal. Az év második felében fellép Londonban, Berlinben és Santa
Barbarán.
2005: Az év elején Martin ismét DJ-zik, ezúttal Isztambulban.
Január végén a Dance Music Awards 2005 'Legjobb Remix' kategóriájában
jelölik az 'Enjoy The Silence 04' - Timo Maas remixet. Még a hónap
végén kezdetét veszi a felvételi periódus. A Depeche Mode rögzíteni
kezdi az új album számait. A lemez Santa Barbarán, New Yorkban és
Londonban készül. A producer Ben Hillier. Az albumra 3 darab, külsős
zenészek által írt dal is felkerül - ezeket Christian Eigner, Dave
Gahan és Andrew Phillpott együtt jegyzi. Martin június elején fellép
New Yorkban, míg a hónap közepén Barcelonában, a SONAR Music
Fesztiválon DJ-zik. Július közepén befejeződik az album remix és
masterelési munkálata. A mix asztal mögött Steve Fitzmaurice és Ben
Hillier ül. Klasszikus időket idéző, varázslatos hangulatú album
születik. Július végén -computer hack / feltörés következtében- az új
kislemez kikerül az Internetre, ismét hatalmas kárt okozva ezzel a
zenekarnak. Augusztusban Martin Santa Barbarán DJ-zik. Az október
elején megjelenő PRECIOUS [4] kislemez újabb UK Top 5 sláger! A szám
meghozza az együttes számára története (egyik) legmagasabb slágerlistás
helyezését Angliában. A dal Németországban No.2 lesz, míg Amerikában
bejut a Top 80-ba, és a 71. helyen végez. A csapat tizenegyedik stúdió
albuma, a PLAYING THE ANGEL [6] a hónap közepén kerül a boltokba. A
nagylemez bejut mind a UK[6], mind pedig az USA[7] Top 10-be. A
megjelenést egy kisebb bemutató jellegű koncert kiséri, a 'Starting The
Angel' fellépésre október végén kerül sor New Yorkban. A 'Touring The
Angel 2005/06' turné november elején veszi kezdetét. Az amerikai
szakasz során dupla koncertet adnak New York városában, illetve 4
fellépésre kerül sor Los Angelesben. December közepén jelenik meg a
második kislemez, az A PAIN THAT I'M USED TO [15], az együttes első
olyan dala, amely Amerikában már nem jelenik meg CD formátumban, csupán
digitálisan letölthető kislemezként (DDS).
2006: Január közepén veszi kezdetét a turné európai
szakasza. A düsseldorfi LTU Arénában két nap alatt 90 ezer embernek
játszik a csapat. Dupla koncertet adnak Hamburgban, Madridban,
Barcelonában, Münchenben és Milánóban. A párizsi Bercy-ben tripla
fellépésre kerül sor. Március végén lát napvilágot a harmadik kislemez,
a SUFFER WELL [12]. Április elején, az angliai tunészakasz keretében
két teltházas zárókoncertet adnak Londonban, a Wembley Arénában.
Áprilisban újra megjelentetik az együttes stúdió albumait felvonultató
Collector's Edition - Remasters Series sorozat első csomagját. Az
újrakevert albumok, amelyek CD/SACD + DVD-n jelennek meg 5.1-es
keverésen esnek át. A Batch 1. keretében a 'Speak & Spell, a 'Music
For The Masses' és a 'Violator' albumok kerülnek (újra)kiadásra. Néhány
hét pihenés után a turné folytatódik, ezúttal 'Summer / Open Air Tour
2006' név alatt. A turné ezen szakaszában nagyrészben fesztiválokon,
illetve hatalmas stadionokban lép fel a zenekar. Mexico City-ben két
nap alatt 105 ezer embernek játszanak. Június elején jelenik meg a
negyedik kislemez, a JOHN THE REVELATOR / LILIAN [18] párosa.
Tripláznak Berlinben és headlinerek a Coachella, a Rock Im Park, a Rock
Am Ring, a Heinecken Jamming, a Greenfield, a Wireless, Eurockeennes, a
Werchter, a Quart, a Moon & Stars, a Paleo és a Benicassim
fesztiválokon. A Depeche Mode augusztus 1-én fejezi be a 124 koncertből
álló turnét Görögországban. Háborús események miatt lemondják az
augusztus elejére tervezett záró-koncerteket Izraelben és Libanonban.
Az együttes a 'Touring The Angel / Summer / Open Air Tour 2005-06'
alatt közel 2,5 millió rajongónak játszik élőben. Szeptember végén
jelenik meg a turné során filmre rögzített LIVE IN MILAN dupla koncert
DVD + CD. A 'Playing The Angel' stúdió album eladása meghaladja a 2,3
millió példányt. Október elején, a Remasters Series - Batch 2. keretén
belül (újra) napvilágot látnak az 'A Broken Frame', a 'Some Great
Reward' és a 'Songs Of Faith And Devotion' albumok. Az október végén
megjelenő MARTYR [13] kislemez a november közepén megjelenő THE BEST OF
DEPECHE MODE - VOLUME 1. [18] CD/DVD albumot harangozza be. A dal
Németországban No.2 lesz. Az együttes legjobb slágereket összesítő
válogatásából 1,1 millió példányt értékesítenek. Decemberben Grammy
jelölést kap a 'Suffer Well'. A dalt a 'Legjobb Tánczene' kategóriában
jelölik. Az év végén Martin ismét DJ-zik, ezúttal Santa Barbarán.
Karácsonykor lát napvilágot a THE COMPLETE DEPECHE MODE Digital Box
Set, amely az iTunes hálózatában érhető el. A kiadvány 644 dalt
tartalmaz közel 59 órában.
2007: Március végén, a Remasters Series - Batch 3.
keretén belül (újra) napvilágot látnak a 'Construction Time Again' és a
'Black Celebartion' albumok. A remaster láz kiterjed a bakelit
lemezekre is - március és április hónapok folyamán (újra) megjelenik
közel az összes stúdió album, ezúttal vinyl formátumban. Március végén
az együttes újabb közönségdíjat kap; a 22. IDMA 'Legjobb Dance Előadó'
Díját Miamiban (WMC) osztják ki. Április elején bezár a Harrow Road
429., amely hosszú évtizedekig adott otthont a Mute Records-nak. Helyét
a virtuális térben a MuteChannel veszi át. A búcsú bulin Andy képviseli
a zenekart. A hónap végén Martin ismét DJ-zik, és ismét Santa Barbarán.
Május közepén egyetlen fellépés erejéig újra összeáll a Dave Gahan rock
band - a két számos fellépésre Los Angeles városában kerül sor, egy
szakmai/karitatív rendezvényen. Alan Wilder, vagyis RECOIL hét esztendő
után PREY című kislemezes dalával tér vissza június végén. A július
elején megjelenő SUBHUMAN nagylemez már nem Alan önálló munkája, sokkal
inkább csak mint producer áll a háttérben - a valós szerzők a The Joe
Richardson Express Band. További közreműködő Carla Trevaskis. Andy
július második felében DJ esteket vállal - főként mediterrán
területeken. A fellépések sikerén felbuzdulva szeptember elején Fletch
három hónapos DJ Turnéra indul, amelynek keretében 13 különböző
országban 25 DJ estet celebrál. A hónap végén, a Remasters Series -
Batch 4. keretén belül (újra) napvilágot látnak az 'Ultra' és az
'Exciter' albumok, vinyl formátumban is. Ezzel teljes a Reissues
Series. Október elején kerül boltokba Dave kislemeze, a KINGDOM [44],
amely a hónap végén megjelenő második szóló albumot, az HOURGLASS-t
[50] harangozza be. Dave második szóló albumának társ-szerzői &
producerei Christian Eigner és Andrew Phillpott. A 2003-as koncert
sorozatból, illetve az arra történt negatív rajongói reakciókból okulva
a nagylemezt ezúttal nem támogatja turné. A megjelenést ezzel szemben
pár kisebb 'bemutató jellegű' koncert kíséri. Az 'Hourglass Radio
Sessions' fellépések New York-i (lemez)boltokban és rádiókban kerülnek
megrendezésre októberben. November közepén -karitatív céllal- árverési
kalapács alá kerül Martin 'Playing The Angel' Gibson SG gitárja, amely
Anton kézzel festett motívumaival van díszítve. Karácsonykor lát
napvilágot a Dave Gahan: LIVE FROM SOHO Digital Live Set, amely az
iTunes hálózatában érhető el. A kiadvány 7 'Hourglass' dalt tartalmaz
élőben, amelyet a New York-i Soho Apple Store fellépésén rögzítettek.
2008: A Dave albumáról kimásolt második kislemez, a
SAW SOMETHING / DEEPER AND DEEPER párosa január közepén lát napvilágot.
A második szóló próbálkozás ismét sikertelen marad, alig 80 ezer darab
talál gazdára az 'Hourglass' nagylemezből. Február elején Martin egy
jótékonysági rendezvény keretében Mexico City-ben Dj-zik. A hónap
közepén -karitatív céllal- árverési kalapács alá kerül Dave 'Paper
Monsters' turnén viselt mellénye. Március közepén HOURGLASS REMIXES
címen limitált, bakelit kiadvány jelentet meg Dave, kizárólag az
USA-ban. Május elején kezdetét veszi a felvételi periódus. A Depeche
Mode rögzíteni kezdi az új album számait. A lemez Santa Barbarán és New
Yorkban készül. A producer ismét Ben Hillier. A pre-production
munkálatokban Simon Medway-Smith Martin, míg Kurt Uenala Dave
segítsége. Az albumra 3 darab, külsős zenészek által írt dal is
felkerül - ezeket Christian Eigner, Dave Gahan és Andrew Phillpott
együtt jegyzi. Május végén újra kiadásra kerül a legendás 'Some Bizzare
Album', amely eredetileg 1981 elején látott napvilágot és a rajta
szereplő PHOTOGRAHIC a zenekar első hivatalosan rögzített (és kiadott)
dala lett. Martin június elején Santa Barbarán, míg július végén New
Yorkban DJ-zik. A Depeche Mode új albumának felvételi periódusa
novemberben zárul. A mix asztal mögé ezúttal Tony Hoffer ül.
Karácsonyra befejeződik az album keverési munkálata. Előremutató,
ízig-vérig elektronikus és eklektikus album születik.
2009: A masterelési munkák január közepén zárulnak.
Február végén élő TV fellépés keretében debütál az új kislemezes dal,
amelyet a német ECHO Awards-on ad elő a csapat. Március végén az új
album kikerül az Internetre, ismét hatalmas kárt okozva ezzel a
zenekarnak. Az április elején megjelenő WRONG [24] kislemez meghozza az
együttes számára a(z egyik) legrosszabb slágerlistás helyezést
Angliában - a single formátum hivatalosan is leáldozik. A dal
Németországban No.2 lesz. A csapat tizenkettedik stúdió albuma, a
SOUNDS OF THE UNIVERSE [2] a hónap végén kerül a boltokba. A nagylemez
bejut mind a UK[2], mind pedig az USA[3] Top 3-ba. A megjelenést egy
bemutató jellegű mini koncert is kíséri, a 'Jimmy Kimmel Live' TV
fellépésre április végén kerül sor Los Angelesben. A Hollywood Blvd
közelében közel 6 órán át utcákat kell lezárni, és el kell terelni a
forgalmat is a 6 háztömbnyi, több mint 13 ezer ember miatt. A 'Tour Of
The Universe 2009/10' turné május elején veszi kezdetét - ez az
együttes első hivatalos önálló, stadion turnéja. Dave-nél kezdeti
fázisban lévő húgyhólyag daganatot diagnosztizálnak, amely miatt a
turné pár nappal az indulása után egy teljes hónapra leáll. Az európai
szakasz során headlinerek a Tuborg Greenfest, a TW Classic, az Arvika,
a BBK Live és a Super Bock Super Rock fesztiválokon. Teltházas
koncerteket adnak a berlini és müncheni Olympistadionokban, a római
Stadio Olimpicoban, a párizsi Stade de Franceban és a koppenhágai
Parken Stadiumban. Június közepén jelenik meg a második kislemez, a
PEACE [57]. Július végén veszi kezdetét a turné észak-amerikai
szakasza, amelynek kertében dupla koncertet adnak New York városában,
illetve 3 fellépésre kerül sor Los Angelesben.
A DEPECHE MODE túl egy bámulatosan sikeres bő
negyedszázadon és 75 millió eladott lemezen (55 millió nagylemez és 20
millió kislemez), még mindig aktív alkotói folyamatban van. Jóllehet,
az új stúdió albumok csak 4 évente követik egymást, a rajongók
tisztelete örökkön mozgásban tartja a kerekeket.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!