Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a DEPECHE MODE Forever Klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Zsu Fűzfa
DEPECHE MODE Forever Klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Bár Andy nyilatkozatán kívül egyelőre nem sok konkrétumot tudunk a következő DM albumról, úgy tűnik, a fiúk nem múlatják tétlenül idejüket. Martin és Andy ugyebár DJ-ként lépnek fel imitt-amott, Dave pedig a vele készített sok száz interjú után úgy döntött, kipróbálja magát a másik oldalon.
A minap az Interview Magazine számára készített terjedelmes interjút a Gucci divattervezőjével, Frida Gianninivel, aki a Gucci 90-dik évfordulójára készül 1921-es kollekciójával, mely a nagy nyilvánosság előtt egy hónap múlva mutatnak be a Gucci múzeumban.
Dave Gahan a Gucci „szülővárosában”, Firenzében találkozott a 38 éves Gianninivel, hogy elbeszélgessenek a Gucci 90 éves történelméről, és arról, miért fontos olykor-olykor belenézni a visszapillantó tükörbe, mielőtt az ember továbbszáguldana a jövő felé.
Az interjú több szempontból is kuriózum, ha másért nem hát azért, mert a Depeche Mode nevét is egy francia divatlap ihlette (bár annak jelentése a közhiedelemmel ellentétben nem „sebes divat”, hanem távirati stílus). Az interjú nem csak Frida Gianniniről, hanem Dave-ről is felvillant néhány érdekességet, többek között megtudhatjuk belőle, miért nem lett belőle végül divattervező (sokunk örömére).
Az eredeti interjú és Frida Giannini kollekciójának néhány darabja itt található: www.interviewmagazine.com
A magyar fordítás pedig alább olvasható:
DAVE: Gratulálok az évfordulóhoz!
GIANNINI: Nagyon szépen köszönöm!
DAVE: Biztosan csodálatos dolog olyasvalami részesének lenni, ami
ilyen hosszú ideje tart. Számomra sem ismeretlen ez az érzés, mivel egy
olyan zenekarban játszom, amely ha nem is annyi ideje, mint a Gucci, de
régóta jelen van. Idestova 31 éve zenélünk együtt, és amikor
visszanézek arra, amit elértünk, komoly teljesítménynek tűnik. Már-már
történelem. A legutóbbi kollekcióid kissé jobban idézik a Gucci
történelmét, mint azok a kollekciók, amiket a Guccihoz kerülve alkottál.
Mit találtál, amikor először beléptél a Gucci levéltárába?
GIANNINI: Nos, amikor 2002-ben beléptem a Guccihoz, rögtön
kutatómunkába akartam kezdeni a levéltárban, mert hallottam milyen
lenyűgöző, de sosem nyílt rá alkalmam, hogy ténylegesen meglátogassam.
De meg kell mondanom, hogy elhűltem, amikor bejutottam, mert a Gucci
levéltára tele van mindenféle hihetetlen tárgyak és cikkek terveivel a
negyvenes évektől a hatvanas-hetvenes évekig. Ott vannak azok a
fantasztikus retikülök, lakberendezési tárgyak, vagy a golfhoz,
teniszhez kapcsolódó életstílust megtestesítő tárgyak. Rengeteg tervet
készítettek autókhoz, autóülésekhez a hetvenes években, és ott vannak
azok az eredeti virágrajzok és nyomatok, amelyek félelmetesen
inspirálóak voltak a számomra, mert csak előkaptam egy régebbi vázlatot,
vagy tervrajzot és újragondoltam – új életet vittem bele. A Gucci
divattervezőjeként mindig imádtam egyfajta stílusházasságot kötni a
múlttal, jelennel és a jövővel, mert ennek a márkának elképesztő
történelme van. Kilencven év hagyománya, a tökéletességről alkotott
elképzelések, a luxustermékekkel kapcsolatos tapasztalat, no meg a
szakértelem, mely generációkat kísért végig. A mai napig dolgozik nekünk
néhány beszállító, akiknek már a szülei is a Gucci család
beszállítóiként dolgoztak még a század elején. Úgyhogy jó dolog mindig
valami olyat alkotni, amely egyensúlyt teremt a között, ami a múltban
történt és aközött, amit a jövőben akarunk majd megtenni.
DAVE: Én ugyanezt szeretném megtenni a zenében. Egyaránt fontos
ismernem a zene gyökereit, és megvalósítani, hogy a jövőnek szóljon. Ha
már a zenénél tartunk, meg akartam kérdezni, igaz-e, hogy több mint 7000
bakelit lemezt őrzöl otthonodban?
GIANNINI: Mostanra már 8,000-et, de igaz! (nevetés)
DAVE: Megértem, ha az egyik kedvenc szobád éppen az, ahol ezeket a lemezeket őrzöd!
GIANNINI: Igen, valóban az. Ezeket a bakelitlemezeket elsősorban a
nagybátyámnak köszönhetem, aki DJ volt és elég népszerűnek számított a
nyolcvanas években Olaszországban. Sajnos autóbaleset érte és a
nyolcvanas évek végén elveszítettük. De lényegében olyan volt, mintha a
bátyám lett volna, mivel nem volt túl nagy korkülönbség közöttünk. Így
aztán megörököltem a bakelit gyűjteményét, mely abban az időben úgy
hatezer darabból állhatott, és azóta folyamatosan gyűjtöm hozzá a
zenéket. A bakelitek köztudottan elég nehezek, ezért valahányszor új
helyre költözöm, építtetnem kell egy teljesen új falipolcot, amelyen
eltárolhatom ezeket a lemezeket, ami az építészek rémálma. De meg kell
mondanom, nagyon büszke vagyok, mert ez gyűjtemény nagyon különleges a
számomra. Rengeteg emlékem van a nagybátyám zenéivel kapcsolatban, és
ott van az a sok gyönyörű borító. Imádom a bakelitlemezek borítóit.
DAVE: Hogyan kezdtél el érdeklődni a divatszakma iránt? A zenének
köszönhetően vagy volt valami más, ami miatt ettől függetlenül
fordultál efelé?
GIANNINI: Nos, mindig magával ragadott a zenészek kinézete.
Mindig csodáltam őket a megjelenésükért. Gyerekként, kamaszként úgy tűnt
számomra, hogy akiket kedvelek, azoknak nincs is szüksége sztájlisztra.
Ma már jellemző trend, hogy mindenkinek van sztájlisztja, vagy
legalábbis követi egy sztájliszt vagy dizájner tanácsait. Ám ha magam
elé idézem David Bowie hetvenes évekbeli megjelenését, az annyira
eredeti és hiteles volt, hogy úgy gondolom, ennek révén válhatott igazán
őszinte zenésszé, és a divattervező szemszögéből is izgalmas látvány
volt. Rómában nőttem fel, egy tulajdonképpen úgy mondhatnánk, nyitott
gondolkodású, liberális családban. Apám építész volt, anyám pedig
művészettörténetet tanított, szóval elég intellektuális légkör vett
körül, és ez talán kicsit túl sok is volt nekem, amikor gyerek voltam.
Persze annál érdekesebb lett, amikor felnőttem. Azt kell, hogy mondjam, a
tervezés és rajzolás iránti szenvedélyem azonnal kialakult –
négy-ötéves korom óta minden időmet rajzolással töltök. A nagymamámnak
volt egy butikja Rómában. Most kilencven éves, az üzletet tíz évvel
ezelőtt zárta be. Azonban rengeteg emlék jut eszembe arról, hogy a
próbababákkal, szövet és ruhadarabokkal játszadozom a kirakatban, meg az
eladótérben az emeleten, a nagymamám felett. Úgyhogy nem tudom… Talán
már gyerekkoromban beleszerelmesedtem a divatba és a ruhákba. Ugyanakkor
tinédzserként egyértelműen a zene volt a szerelmem. Sokféle zenét
hallgattam. Imádtam a Depeche Mode-ot (nevet). Emlékszem, tizenöt éves
lehettem, amikor Madonnát próbáltam utánozni, és igyekeztem úgy kinézni,
mint ő a „Like a Virgin”-ben, csipkekesztyűben, cicanadrágban, meg
minden. Ily módon a divat egyfajta önkifejezést jelentett számomra.
DAVE: Érdekes, hogy ezt mondod, mert ugyanez a két dolog, mármint
a zene és a divat, kéz a kézben járt az én életemben is. A középiskola
után művészeti főiskolára mentem, de sokkal jobban érdekelt a zene és a
divat kombinációja. Amikor ugyanis tinédzser voltam, a punk zene a Szex
Pistols-szal, a Clash-sel és The Damned-del megérkezett Angliába és az
egész stílus egyedi volt, másként öltöztek, ami magával ragadott. Hozzád
hasonlóan, én is David Bowie-n és a T. Rex-en nevelkedtem, és ezek a
bandák mindent elsöpörtek. Tinédzserként bámultam a TV fellépéseiket, és
bár nem voltam jó egy csomó dologban, úgy éreztem, én is tudnám
ugyanazt csinálni, mint ezek a srácok.
GIANNINI: Ez a befolyás, a zene és a divat közötti kapcsolat abban az időben rendkívül erős volt Nagy Britanniában, ugye?
DAVE: Igen, hihetetlenül erős dolog volt. Úgy alakult, hogy rövid
ideig tényleg divattal kapcsolatos tanulmányokat folytattam, kb. egy
évig, és néhány barátom a Központi Saint Martin Iparművészeti Főiskolán
tervezett továbbtanulni Londonban, ezért azt gondoltam, én is ezt az
irányt választom majd. Csakhogy akkor indultunk a Depeche Mode-dal,
amelynek kezdeti sikerei folytatással kecsegtettek, ezért végül úgy
döntöttem, azon az úton haladok tovább.
GIANNINI: Én viszont adott ponton a divattanulmányok mellett
köteleztem el magam. Emlékszem, milyen nagy vitáim kerekedtek szüleimmel
abból, hogy ők inkább egy konzervatívabb egyetemre küldtek volna, ahol
valami biztonságosabb tudást szerezhetek, de én kitartottam és a
divattanulmányok felé fordultam, ezért tizenkilenc évesen kezdtem
tanulmányaimat a Divat Akadémián Rómában. Közvetlenül utána néhány
konfekció ruhagyárnak dolgoztam Rómában, majd Fendibe költöztem és végül
a Guccinál kötöttem ki, mint a kézitáskák fő tervezője. Ezzel kezdetét
vette karrierem a Guccinál.
DAVE: Ami engem inspirálni szokott, az rendszerint nagyon
vizuális – és az általad elmondottakból úgy hangzik, mintha hasonlóan
működne ez nálad is. Honnan merítesz ihletet napjainkban?
GIANNINI: Hát tudod, egy tervező számára az ihlet számos oldalról
és irányból érkezhet, legyen az egy hely, ahová utazol, egy kiállítás,
vagy zene, amiről az imént beszéltünk, vagy egy film. Befolyásolhat egy
korszak, mint a hatvanas, hetvenes évek. Idén például sokkal inkább a
kilencvenes éveket érzem, vagy valami futurisztikusabbat akarok látni.
Tehát nincs kőbe vésett szabály, hogy úgy mondjam, mert minden félévben
valami újat kell kigondolnom…Igazából néha a hangulatodtól és az
aktuális élethelyzetedtől is függ. Ha belegondolok, néha nagyon jó
pillanatokat élek át, nagyon vidám vagyok és optimista, ilyenkor több
élénk színt látok a kollekcióimban (nevetés). Más alkalommal
lehangoltnak és nagyon szomorúnak érzem magam, ezért sokkal több sötétet
látok. Szóval attól függ. Persze vannak bizonyos szabályok, amiket
követned kell, a különböző piacok, a nyár, a tél. Mindezek mellett
azonban ember nem bújhat ki a saját bőréből, és számos dolgot magadból
adsz a ruhákhoz, amiket tervezel. Bevallom, még azt sem tudom soha
előre, hogy mit vegyek fel a divatbemutató napján. Jórészt attól függ,
milyen hangulatban ébredek aznap, szóval sosem tudom előre. Egyszerűen
nem tudhatom. Azt hiszem, éppen ez benne az izgalmas, nem?
DAVE: De (nevetnek). Ahogy elképzelem, rengeteget dolgozol.
GIANNINI: Igen, rengeteget.
DAVE: És mit csinálsz szívesen, amikor nem dolgozol?
GIANNINI: A divatban nőttem fel, és ma is a divat az életem.
persze más dolgokkal is szívesen foglalkozom. Kedvelem az építészetet, a
dizájnt. Imádok olvasni, kivált bútorokkal, dekorációval és dizájnnal
kapcsolatban. No és még mindig imádom a zenét, meg a koncerteket.
Emellett lovagolok is, ami az én igazi nagy szenvedélyem. Tizennyolc
éves koromig versenyszerűen lovagoltam, de amióta dolgozom, bonyolult
lett összeegyeztetni a kettőt, úgyhogy mostanában hétvégeken lovagolok,
vagy nyáron, amikor több szabadidőm adódik, hiszen a lovaglás rendszeres
gyakorlást követel. Erős lábak és vállak kellenek hozzá. Főzni is
szeretek. A római otthonomban és a tengerparti nyaralómban egyaránt nagy
konyhám van, ahol szívesen töltöm az időt zöldségszeleteléssel és
aprítással, halsütéssel meg ilyenekkel. Jó érzéssel tölt el, ha sok
barátot hívhatok és összedobok számukra egy vacsorát. A filmeket is
imádom, bár nem vagyok kifejezetten mozirajongó. Nem szívesen ülök be
moziba, mert klausztrofóbiás leszek tőle, ezért inkább otthon, a
házimozimban nézek filmeket DVD-ről. Nagyjából ennyi (nevet).
többé-kevésbé ezzel töltöm az időmet, ha éppen nem dolgozom.
DAVE: Úgy tudom, az autókat is kedveled, és a „Guilty Fragrance”
(„Bűnös illat”, a Gucci egyik új, 2010-es parfümjének fantázianeve – a
ford.) vezetés közben jutott eszedbe.
GIANNINI: Így van.
DAVE: Milyen autót vezetsz?
GIANNINI: Most éppen egy Audi Q7 SUV-t.
DAVE: Ez különös, mert nekem is Audim van, R8-as, a V10-es motorral.
GIANNINI: Igazán? Az a helyzet, hogy ez az autó nagy segítséget
jelent nekem, mert van egy nagy kutyám. Németjuhász kan, és néha, amikor
a tengerparti nyaralómba utazom, a számos holmi mellett, amiket
magammal kell vinnem, még ott vannak a barátaim és a kutya is. Ezért
elég nagy helyre van szükségem, hogy minden és mindenki elférjen.
DAVE: Nekünk is nagy autónk van, a gyerekek, a kutya, meg az
egyebek miatt. De ez egyben az én saját autóm is, az én kis játékszerem.
GIANNINI: Ugyanígy vagyok ezzel én is. Úgy gondolom, sokkal
kényelmesebb nagy autót vezetni, mert biztonságosabban érzem magam
benne, mint egy kicsiben. És hát menőbb is.
Fordítás: Greedy
Forrás: www.interviewmagazine.com
forrás: freestate.hu
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Strange/ Strange Too dvd és blue -ray
Új Depeche Mode kislemez jelent meg!
Szeptember 9. DM buli az Akváriumban!
Elhunyt Andy Fletcher